søndag 9. desember 2012

Så tenner vi to lys ikveld....

Der var det jammen 2. søndag i advent!

Forberedelsene er på sin spede start. Litt lilla rundtomkring, adventsstjerner, julegardiner og noen kakesorter er ferdigbakt. Men noen syv sorter blir det nok ikke... Erfaringen tilsier at det alltid blir liggende masse julekaker igjen i boksene etter jul, som gjerne blir liggende til neste gang boksene skal fylles med nytt bakverk! Så årets julebakst blir brune pinner, serinakaker, kransekakestenger og kanel cookies. Kanel cookies'ene fant jeg forøvrig oppskrift på i siste julenummeret av Jeanne D'arc living magasinet. ;) Skal dele den etter kakene er bakt og kvalitetssjekket. ;)
Og så tror jeg jammen at jeg i år skal prøve meg på å lage eggelikør, det har jeg aldri prøvd før... 

Mellomste bukkene bruse, Nathaniel, og jeg hadde juleverksted igår. Hva vi lagde kan jeg ikke røpe da det skal gies bort i julegave. Men for en kunstnerisk liten kar, som med iver og iherdighet satt beinhard i flere timer og utfoldet sine kreative sider.:) Og resultatene ble nydelig, han er sprekkeferdig av stolthet og kan nesten ikke vente med å pakke dem inn og gi dem bort. Flinke lille gutten til mamma. Nå er jo han sammenlignbar med en papegøye når det kommer til plapring, så det spørs nok om ikke gavene blir røpet før julaften, men det gjør ikke noe. ;)


Mandag kommer mannen hjem fra sitt ukes lange skift på jobb. Da blir det noen hektiske dager for å få det meste klart til jul siden han har et skift til før jul og kommer hjem på morgenen om julaften. Da skal juletre enten handles eller finnes i skogen. Vi får se hva det blir tid til. Ønsker selvfølgelig å ta med alle ungene på juletre leting i skogen, Kan huske selv hvor magisk det var når pappa tok oss med som barn for å finne det perfekte treet!


Ha en koselig 2. søndag i advent allesammen. Husk å kos dere sammen, ta vare på dagene, skap gode minner for dere selv og barna.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar