søndag 23. desember 2012

Kvelden før kvelden...

Hus vasket.. check. Hus julepyntet.. Check. Julestrømpene klare til i morgen tidlig... Check... Ja altså, jeg tror virkelig at alt skal være klart til julefeiring nå! 
Gleder meg veldig til fullt hus imorgen med alle de jeg er så glad i... Aller første jul i nyhuset, det blir magisk! Har aldri hatt god nok plass til å ha hele familien samlet hos oss på julaften, så det er stor stas at vi endelig kan samle alle her. Det blir servert 2 forskjellige typer ribbe, "vanlig" tradisjonell ribbe og ribba fra Lundal - en kjøttfabrikk på Skjerstad som produserer kjøtt - og spekemat. Ribba deres er tilberedt på et litt annet vis:

"Tørrsaltes over to dager før den henges til tørk i seks døgn. På denne tiden går ribba gjennom en modningsprosess som er med på å gi et mørt og saftig produkt.
Ribba er produsert etter metoder som ble brukt fra gammelt av hvor salting og tørking var viktig for konservering av kjøtt.". 


Nydelig god ribbe! 

Tilbehøret blir hjemmelagde medisterkaker. For første gang lagde jeg dem helt fra "scratch". Mannen skal lage rødkålen selv, og mamma har lagd surkål. Så det eneste tilbehøret som er kjøpt er julepølsa og poteten.;) 

I bakgrunnen durer "kvelden før kvelden" på nrk, må vel få med meg grevinnen og hovmesteren for å føle at NÅ er det virkelig jul! Det er noe jeg har sett i alle år siden jeg var lita, så det må man nesten få med seg uansett hvor lei man egentlig er av den sketsjen. :D

En stadig strøm av pakker som skal under treet i år, så har det resultert i at vi knapt kommer oss inn på verken klessrommet eller soverommet. Blir nok noen timers pakkeåpning i morgen! Gøy, gøy gøy. ;) 

Slenger med noen bilder fra vårt julepyntede hus, samtidig som jeg ønsker allesammen en kjempefin, fredfull, magisk og minnerik julefeiring. Ta godt vare på hverandre i denne søte juletid. :)

GOD JUL!





Norgesglass med "God jul" bånd og lys oppi. Veldig dekorativt!!




"Hjemmelagd" jule uro til mellomstemann sitt rom:)
Julevinduet :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar