mandag 26. november 2012

Bestemors skattekammer...

Har vært så heldig å arve gamle, flotte klenodier fra min kjære bestemor. Disse tingene kommer fra mine tipp tipp oldeforeldre, så det er veldig artig å få ta rede på disse tingene. 
Jeg fikk også en peisblåser, som opprinnelig ble laget på min olderfars trevarefabrikk til å blåse unna støv og sagmask. 
Jeg setter så stor pris på å få alle disse klenodiene slik at jeg kan bruke dem som dekorasjon og også til praktiske ting. Fikk en flott "brødkurv" som ble brukt til å oppbevare flatbrød i. Den bruker jeg nå til å ha interiørblad og bøker i. Kjempelurt!;) 
Jeg fikk også en lekker symaskin. Den er såpass gammel at den kan nok ikke brukes ( noe som også sikkert ville blitt en tungvint måte å sy på da den må sveives...) Så den står til "utstilling" foran den ny-tapetserte veggen i gangen!!:) 

Jeg har også satt igang med oppussingsprosjektet av de 3 dragestolene vi fikk av min svigermor. Den ene er nå ferdig, og den har vi kun brukt malingsfjerner på og pusset. Den ble så stilig at vi hadde ikke lyst til å male den, og lar den være som den er. De 2 andre blir malt, men vet ikke helt hvordan de skal se ut til slutt enda. ;)

Ellers så har jeg fått med meg at det nærmer seg jul skremmende fort... Hvor blir dagene av?? Synes ikke det er lenge siden det var måneder igjen til jul... Men nå er det altså mindre enn 1 mnd igjen. 
Vi gleder oss fryktelig til å feire jul i eget hus, og i år har vi endelig såpass god plass at det blir fullt hus med besøk av både mine foreldre, min søster med familie, mormor og svigermor. Det blir stas!!!
Da skal det serveres ribbe fra Lundal (om mulig verdens beste ribbe....), o herlige juletid! Og så skal vi ha et stort juletre har vi funnet ut, nå som vi har det så høyt under taket! Tror forøvrig jeg lar mannen ta jobben med å sette stjerna i toppen, forhåpentligvis uten knall og fall. ;) 

Tenker det blir litt baking og julepynt laging sammen med ungene når vi trer inn i desember måneden. Det er på tide å skape egne tradisjoner som vi håper våre barn vil følge når de blir store og får egne familier. <3

Ha en koselig førjulstid allesammen, husk nå på blodtrykket og at det blir jul uansett hvor mye man stresser og om man ikke rekker alt man skulle ønske man rakk!;)

Vil forresten tipse om en morsom app til dere som har iphone (vet ikke om den finnes til andre smart telefoner..), RoomClip! Et must for de interiør interesserte. :)

Denne gamle brødkurven ble bladkurv :)

Wallstickers som vi har hengt opp i yttergangen. Sanne ord!:)

En gammel bibel fra 1849 (konfirmasjonsgave til min tipp tipp oldefar), peisblåseren og et munnspill :)

Stilig, ble det ikke?! Stolen fikk et rått og slitt utseende. Love it :)

Drivved tapeten gjorde seg utmerket i gangen!!

Den gamle symaskinen er elegant og lekker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar