mandag 12. januar 2015

Lys i mørketida

Her i huset preges mørketida av mye bruk av lys. Spesielt telys! Til eldstemanns store fornøyelse siden de samler inn brukte telys til en konkurranse de er med i. Så jo flere telys som brennes, jo bedre!!;)
Levende lys skaper en fantastisk god stemning, ingenting er mer koselig enn når mørket senker seg og man lyser opp høyt og lavt med lysholdere i alle varianter og fasonger! Både inne og ute.

Synes det er morsomt å lage til små stilleben... et brett i en eller annen utførelse, et gammelt syskrin.. hva det enn måtte være som kan være med på å lage en artig dekorasjon. Lys sammen med blomster, gamle gjenstander, bilder... alt er lov! Er veldig glad i oljelampene vi har fått av svigermor. De skaper fint lys og fin stemning, og god lukt!;)

Den ene av oljelampene som er vegghengt har vi festet på en planke av drivved. Mer skal det ikke til for å gjøre det lille ekstra ut av den!

Øverst på ønskelisten nå er selvfølgelig de nydelige lyshusene fra Kähler... Men da må det spares noen kroner, vil gjerne ha 3 stående sammen.
Til da har jeg da mer enn nok å tenne lys i!;)
Ble litt skeptisk da jeg leste en artikkel som sammenlignet det å tenne telys med passiv røyking.. Så jeg er faktisk blitt flinkere til å lufte litt innimellom. For levende lys MÅ jeg bare ha!!!;)

Til min store glede kom jeg over et megatilbud på de stilige cottonlights'ene på multitrend.no. Da MÅTTE jeg jo selvfølgelig ha sånne.;) Så de lyser nå opp den fine stigen vi kjøpte på Kid interiør og skaper god stemning i et litt mørkt hjørne. Det er ikke mye som skal til for å endre et roms inntrykk. Synes straks det ble lunere, og selv om fargene på "ballene" er diskrete så satte de litt mer farge på tilværelsen. Stua er preget av hvitt og grått, da er det greit med enkelte detaljer for å tilføre litt farger. 

Men når man snakker om mørketid, nå er det jo faktisk ikke lenge før vi får se sola her. Det blir HERLIG!!!! Ser nå at det er blå himmel ute og sola lurer bak fjellene. 

Ha en fortreffelig dag allesammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar